09396419664
info@webexpertz.ir

عنواین مهم مقاله

Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011
Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011
Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011
Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011

SEO

Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011
Created by potrace 1.10, written by Peter Selinger 2001-2011

هاست چیست؟ سرور چیست؟

هاست چیست؟ سرور چیست؟
هاست چیست؟ سرور چیست؟

هاست بخشی از فضای سرور است که به هر کاربر اختصاص داده میشود.

سرور و کاربرد آن

در ابتدا باید بدانید که سرور چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر به زبان ساده بخواهیم توصیح دهیم.

سرور در واقع یک کامپیوتر بزرگ با سخت افزارهای قوی برای فعالیت،بدون استراحت است که همیشه روشن و در حال فعالیت است و طبق نیاز کارفرما و کاربران برای خدمات مختلف به ارایه سرویس میپردازد.

سرور در واقع یک کامپیوتر بزرگ با سخت افزارهای قوی برای فعالیت،بدون استراحت است
سرور در واقع یک کامپیوتر بزرگ با سخت افزارهای قوی برای فعالیت،بدون استراحت است

هاست

سرورها فضای برای ذخیره سازی اطلاعات و خدمات دهی به کاربران ارئه میدهند.

این فضا بر اساس توانایی سرور میتواند متغییر باشد یکی از این عملکردها در سرورها،برای اختصاص یک فضا و محل ذخیره سازی داده ها میتواند به هاستها اختصاص یابد.

یک سرور مناسب یاید از لحاظ سخت افزاری و اپدیت شدن قوی باشد تا بتواند خدمات مناسبی را ارائه دهد.

هاست در واقع بخشی از فضای یک سرور را به خود اختصاص می­دهد تا داده­های کاربران در ان ذخیر شود و به ارسال و دریافت و ذخیره منظم داده­ها در فضای که در سرور  به خود اختصاص داده می­پردازد.

هاست در واقع بخشی از فضای یک سرور را به خود اختصاص می­دهد تا داده­های کاربران در ان ذخیر شود
هاست در واقع بخشی از فضای یک سرور را به خود اختصاص می­دهد تا داده­های کاربران در ان ذخیر شود

شما تصور کنید که در یک ورزشگاه هستید در حال قدم زدن و یافتن جای برای نشستن و برای دیدن یک مسابقه مهم ورزشی که جمعیت زیادی با سرعت و هم همه ی  زیاد در حال ورد به ان و یافتن محل مناسب برای نشستن و دیدن این مسابقه هستند هاست در واقع میتواند مثل فضای این ورزشگاه باشد و به ما محلی با فضای مناسب برای پر کردن تماشاگران بدهد.

هاست مناسب و پرسرعت با خدمات دهی مناسب جهت دریافت خدمات و سریع بودن سایت جز الویت ها یک سایت و طراحی سایت می­باشد. چرا که سرعت هاست در توان لود شدن سایت و یبازدید و بالا امدن رنک ان موثر است.

زمان در اختیار داشتن هاست متفاوت است و از یک ماه تا یکسال می­تواند متغیر باشد و نسبت به این زمان و نوع سرور ان قیمت ان متفاوت است.

مهم ترین نکات برای هاست

میزان حجم،

میزان حجم به شما امکان داشتن فضا برای ذخیره سازی اطلاعات میدهد.

پهنای باند

که این پهنای باند در دریافت و ارسال دادها وسرعت هاست مهم میباشد و هرچقدر بالاتر باشد بهتر است.

کنترل پنل هاست

محبوب ترین انها دایرکت ادمین DirectAdmin و سی پنل CPanel میباشدکه از لحاظ عملکرد و کارکرد بین طراحان و…. محبوب میباشد و کارائی های لازم را به خوبی ارائه میدهند.

دیتاسنتر یا محل نگهداری سرور هاست

همانطور که گفتیم سرورها کامپیوترهای هستند که به ما فضای به عنوان هاست ارائه میدهند.

محل نگهداری این سرورها نحوه حفظ و نگهداری و اپدیت ماندن سرورها و توان انها در ارائه خدمات مناسب و پر سرعت در توان هاست مهم است. و این سروهای میتواند در داخل ایران یا خارج کشور باشند و نمایندگی های هاست با انها کار کن.

معمولا هاست های با سرورهای خارج ایران میتوانند توانا تر باشند.

سیستم عامل هاست

سیستم عامل هاست میتواند در ارائه خدامت و توان هاست مهم باشد. این سیستم عامل در واقع بر روی سرور نصب میشود وبه واسطه ی ان خدمات هاست ارائه میشود که میتواند سیستم عامل ویندوزی یا لینوکسی باشد.

در کار ما این سیستم عامل لینوکسی است که اهمیت دارد و پر کاربردترین سیستم عامل در سرورها و ارائه هاست میباشد. از این نوع هاست با سیستم عامل لینوکسی در انواع طراحی و  خدمات مختلف استفادهای های فراونی میشود.

بهترین هاست برای طراحی سایت، هاست های لینوکسی با کنترل پنل دایرکت ادمین یا سی پنل میباشند. اما مدتی است که هاست های وردپرسی نیز در حال رایج شدن هستند که این هاست هم مشخصات و مزایای مناسبی دارند و میتوانند جایگزین مناسب هاست های لینوکسی باشند.

هاست ها انواع مختلفی دارند که نسبت به کارگرد ان و نیازهای کاربران می­تواند برای ارایه سرویس­های ­مختلف مناسب باشد.

انواع هاست

هاست اشتراکی یا میزبانی مشترک

در این نوع هاست ها سرورها به بخش های زیاد تقسیم میشوند و به واسطه این تقسیم ها فضاهای ایجاد میشود و به هاست ها تعلق میگرد و خدمات هاستینگ ارائه میدهند. در واقع توان سرور برای تعداد این فضاها ( هاست) خرج میشود  این نوع هاست که معمولا ارزان هم هستند برای سایت های با میزان بازدید کم یا کارهای معمولی و سبک و میتواند کاربرد داشته باشند.

هاست نیمه اختصاصی

در این نوع هاست سرور به چند فضای مجزا تقسیم میشود و هر فضا به یک هاست تعلق میگرد که کاربران میتوانند از ان فضا بهر برند و طبیعتا توان این سرورها و هاست ها به واسطه فضا  و توان سرور بالاتر میباشد.

هاست اختصاصی

همانطور که از نام این هاست مشخص است یک سرور به یک کاربر مختص میشود و کاربر میتواند از فضای کل سرور برای خود بهر ببرد. که معمولا این نوع سرورها گاها توسط افرادی استفاده میشود که خود این سرورها را به فضاهای کوچک تری تقسیم میکنند و به ارائه خدمات به کاربران خود میپردازند.

هاست برای سایت ورد پرسی

با تمام مطالبی که در بالا گفته شد و نوع اختصاص سرورها و هاست میتوان گفت مهم ترین عامل برای یک هاست مناسب برای ایجاد سایت داشتن توان سرور مناسب و حجم مناسب جهت ذخیر سازی ، پهنای باند مناسب ، سیستم عامل لینوکسی، و خدمات مناسب پشتیبانی شرکت ازائه دهنده ی هاست میباشد

هاست های لینوکسی در طراحی سایت کاربرد فراروان دارند و در واقع هاست مناسب جهت وردپرس و طراحی، یک هاست لینوکسی و با کنترل پنل دایرکت ادمین و سی پنل میباشد.

این روزها هاست های وردپرسی از طریق شرکت های ارائه دهنده هاست  نسبت به هاست های معمولی لینوکسی در حال بولد شدن میباشند که این هاست نیز با سیستم عامل لینوکسی به ارائه خدمات میپردازند.

از انجا که زبان وردپرس PHP میباشد سیستم عامل لینوکسی سیستم عامل مناسبی جهت ارائه خدمات هاستینگ و وردپرس میباشد.

سایت های وردپرسی با بازدید بالا نیازمند به یک هاست خوب هستند که  به خصوص با بازدید بالا نیاز به سروهای قوی و سخت افزارهای مناسب و به روز میباشد تا به ارائه خدمات مناسب برای هاست بپردازند.

هاست های وردپرسی با ارائه خدمات مناسب و توان بالا در ارائه سرویس به کاربران و طراحان سایت به خصوص با وردپرس میتوانند به رفع نیازهای کاربران در ارائه  و دریافت خدمات و توان مناسب هاست در جهت  داشتن یک سایت مناسب با سرعت مناسب بپردازند این هاست ها نسبت به میزان حجم و پنهای باند وسرور انها قیمت های متفاوتی دارند.

پس نتیجه میگریم که داشتن یک سایت مناسب بستگی به داشتن یک هاست مناسب و با ارائه خدمات مناسب، برای راه اندازی سایت و بالا امدن رنک سایت، یک الویت مهم در طراحی سایت میباشد که ما با خرید هاست های مناسب به شما کمک میکنیم که  سایت  شما سرعت مناسبی برای ارائه خدمات به کاربران و بازدید کنندگان و ارتقای رنک شما در مرورگرها داشته باشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x